Betala med app

Nu gör vi det ännu enklare för dig att hitta och betala parkering i Göteborg. I appen Parkering Göteborg finns det smarta funktioner som gör det lättare att hitta – både i appen och till ledig parkeringsplats.

Bolaget har tidigare haft två appar, en för att hitta parkeringar och en för att betala. I appen Parkering Göteborg finns alltså båda de här två funktionerna.
Du laddar enkelt ner dem på någon av länkarna nedan:
Ladda ner appen Parkering Göteborg från App Store
Ladda ner appen Parkering Göteborg från Google Play 

Du börjar använda appen genom att logga in med ditt befintliga användarnamn och skapa ett nytt lösenord. I den nya appen fungerar ditt registrerade Visa eller Mastercard och ditt konto precis som tidigare. När du betalar med appen betalar du dessutom bara för tiden du parkerar.  Du kan betala med appen på samtliga kommunala besöksparkeringar i Göteborg.  

OBS! För dig som redan är registrerad på www.p-bolaget.goteborg.se och hyr parkering eller står i kö för att hyra, använder du samma lösenord i appen.

VAD ÄR NYTT?
Hitta din parkering
Via kartvyn i appen ser du lätt var du kan hitta parkering i närheten. Du kan också se vilken parkering du nyligen använt och kan få hjälp att hitta dit.
Automatiskt avslut
Nu kan du välja stopptid för din parkering i appen. Då avslutas parkeringen automatiskt ifall du glömmer att stoppa den i appen. Blir du senare än planerat? Då går du enkelt in och ändrar stopptiden.
Flera betalkort
Registrera mer än ett betalkort och betala med till exempel företagskortet när det behövs.
Historik
I telefonen kan du se vilka parkeringar du gjort tidigare och vilka som är pågående.          

VAD ÄR KVAR SEDAN FÖRRA APPEN? 
Rätt betalning
Du betalar bara för tiden du parkerar.
Flera fordon
Du kan lägga till flera fordon. Fast i den nya appen  upp till tio fordon istället för fyra som tidigare.
Platskod
Du kan skriva in den platskod som gäller för din parkering.
Påminnelser i telefonen
Du kan ställa in hur ofta du vill ha påminnelser om att du har en pågående parkering.

FRÅGOR?
Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna.
Hittar du inte vad du söker här är du välkommen att kontakta oss via e-post kundtjanst@p-bolaget.goteborg.se eller på telefon 031-774 37 00